KM 12.02.2025

Podczas obrad Komisji Międzyzakładowej w dniu 12 lutego 2025r. Anna Kocik przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2024 i plan budżetu na rok 2025

Tradycyjnie już, podczas spotkania wiele czasu poświęcono  prowadzonym od ponad roku rokowaniom   w  sprawie Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla  Pracowników Administracji i Obsługi. Protesty nasze i ZNP odniosły pozytywny skutek. Miasto wstrzymało realizację swoich postanowień. W styczniu wypłacono pensje według dotychczasowych zasad, a w dniu  7 lutego Pani Monika Chabior – Zastępca Prezydenta Miasta Gdańska przedstawiła dwie oferty korzystniejszej w opinii Miasta regulacji  wynagrodzenia zasadniczego  i premii.

Związki muszą zwrócić uwagę, by proponowane rozwiązania były jak najbardziej korzystne dla pracowników administracji i obsługi. Mają też zamiar postulować o zwiększenie  puli przeznaczonej na wynagrodzenia pracowników AiO. W dniu 7 marca przewidziane są kolejne rozmowy z Miastem.  „Solidarność” wystosowała komunikat z ostatnich rozmów. Przewodnicząca zaznaczyła, że nadal przy każdym spotkaniu z przedstawicielami Miasta, domagamy się powrotu do rozmów w sprawie zmian w regulaminie wynagradzania nauczycieli i zwiększenia puli środków przeznaczonych na  dodatki dla nauczycieli.  Zależy nam na spotkaniu z Panią Skarbnik, by wiedzieć jakie środki zostaną przeznaczone  na finansowanie gdańskiej oświaty w 2025r. w związku ze zmianą zasad tegoż finansowania.

Przewodnicząca Iwona Puchalska podziękowała wszystkim, którzy wzięli udział w pikiecie 7 lutego 2025r. ws. Zielonego Ładu, która odbyła się w Gdańsku. Na pikiecie obecny był również p. Waldemar Jakubowski- Przewodniczący KSOiW.  Bożena Brauer przypomniała o możliwości złożenia podpisu pod petycją o referendum w tej sprawie.

6 lutego 25r. odbyło się spotkanie Przewodniczącego KSOiW z przedstawicielami naszej Międzyregionalnej Sekcji i Komisji Międzyzakładowej. Szczegóły spotkania zostały przedstawione w komunikacie „Spotkanie z liderem oświatowej Solidarności”, zamieszczonym między innymi   na stronie FB Solidarność Oświata Gdańsk (6) Facebook

Sprawa, która budzi kontrowersje to pomysł powołania Rzecznika Praw Ucznia, o czym  przeczytać  można w komunikacie KSOiW https://snio-solidarnosc.pl/sekcja-oswiaty/aktualnosci/201 .

Sprzeciw oświatowej „Solidarności” budzi dyskryminacyjna formuła redystrybucji bonów  na zakup laptopów dla nauczycieli. Kolejny raz zostały pominięte niektóre grupy nauczycieli, co wywołuje potrzebę interwencji w tej sprawie. KSOiW wystosowała pismo interwencyjne do Barbary Nowackiej – Minister Edukacji i Krzysztofa Gawkowskiego – Ministra Cyfryzacji. Z treść pisma można się zapoznać: https://snio-solidarnosc.pl/sekcja-oswiaty/aktualnosci/202 . Rada Międzyregionalnej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” również zajęła negatywne stanowisko w tej sprawie.

Anna Kocik zaprosiła do udziału w IX edycji wojewódzkiego konkursu plastycznego „Polska – moje miejsce, mój kraj”. Wspomniała o nowych kategoriach i nagrodach. Szczegóły i regulamin konkursu  tutaj -> Wojewódzki Konkurs Plastyczny „Polska – moje miejsce, mój kraj” – 9. edycja – Region Gdański NSZZ „Solidarność” .

Szkolenia: najbliższe  szkolenie on-line „Arkusz organizacyjny szkoły i przedszkola”, odbędzie się 24.02.25r. o godzinie 16:30. Jest ono  szczególnie dedykowane przewodniczącym Kół.

Zarząd Regionu Gdańskiego – Dział Szkoleń proponuje : Szkolenia organizowane przez Dział Szkoleń RG NSZZ „Solidarność” w lutym i marcu br. – Region Gdański NSZZ „Solidarność” .

W sprawach różnych zostały przekazane informacje dotyczące wycieczki do Wrocławia, która odbędzie się  w dniach 25-27.04.25r., szkolenia do Słowenii zaplanowanego w terminie 28.09 – 05.10.25r.

W związku z feriami zmianie ulegają godziny pracy biura: w dniach 17 – 28.02.25r. biuro czynne w godzinach 10:00-13:00.                                            

Następne spotkanie : 12 marca 2024r.

 

Image

Komisja Międzyzakładowa
Pracowników Oświaty i Wychowania
NSZZ "Solidarność" w Gdańsku

ADRES

80-886 Gdańsk,
ul. Targ Drzewny 3/7

tel. (58) 308 47 25,
fax (58) 308 47 26

BIURO CZYNNE

w godz. 1000 - 1600
czwartek w godz. 1000 - 1700
piątek w godz. 800 - 1400

Biuro mieści sie w DOMU PRASY -
wejście obok apteki Gemini,
IV piętro, winda dojeżdża tylko do III

INFORMACJE

Używamy plików cookie

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.